Toplam otomobil satışları 2021 yılıyla kıyaslandığında, 2022’de %0,5 oranında azalarak yaklaşık 75 milyona geriledi. En fazla küçülen otomobil pazarında ABD %8 oranı ile ilk sırada yer alırken, Avrupa Birliği %4 küçülme ile ikinci sırada yer almaktadır. Bunun başlıca sebepleri olarak bileşen kıtlığı, artan enflasyon ve yüksek faiz oranları gösterilebilir. Diğer yanda, Çin’e bakıldığında, 2022’de binek otomobil satışlarının %10 oranından fazla arttığı söylenebilir.
Günümüzde içten yanmalı motorlu konvansiyonel araç satışları her geçen gün azalırken elektrikli araç satışları yükselen bir trend içinde. İçten yanmalı motorlu konvansiyonel araba satışları son beş yılda 1/4 oranında düştü. 2017'de, satılan her 70 araçtan sadece biri elektrikli iken, 2022’de bu oran her yedi binek araçtan birinin elektrikli araç olması noktasına ulaştı. Fosil yakıt tüketen araçların çevresel etkileri ortaya çıktıkça ve insanların çevreye olan duyarlılığı arttıkça, daha fazla insan elektrikli araç satın alma eğilimi göstermeye başladı.
Elektrikli araç (EV) satışları, üretimin artması, petrol fiyatlarının artması ve pazarda onları desteklemeye yönelik hedeflenen politikalar nedeniyle dünyanın her bölgesinde arttı. 2022’de küresel elektrikli araç satışları yaklaşık %60 artarak ilk kez 10 milyonu aştı.
Dünyadaki en önemli EV pazarları: